Desfăşurarea metodică a lecţiei de Religie
Alcătuirea proiectului didactic ţine atât de pregătirea ştiinţifică a profesorului, cât şi de măiestria lui didactică. Deşi nu există modele general-valabile (actul didactic fiind un act de creaţie), se poate propune urmărirea unui „film" general al evenimentelor unei lecţii.
Alcătuirea proiectului didactic ţine atât de pregătirea ştiinţifică a profesorului, cât şi de măiestria lui didactică. Deşi nu există modele general-valabile (actul didactic fiind un act de creaţie), se poate propune urmărirea unui „film" general al evenimentelor unei lecţii.
Evenimentele instruirii sunt o succesiune temporală a evenimentelor
motivaţionale din orice activitate, declanşată de un „impuls iniţial" şi
orientată către atingerea unui „scop final".
Simbioza dintre participarea motivată a elevilor Ia lecţie şi dirijarea ştiinţifică a procesului de instruire - de către profesor - asigură reuşita unei activităţi didactice.
Scenariul didactic (desfăşurarea lecţiei) va fi mai dezvoltat sau mai
schematic, în funcţie de:
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu